søndag 18. september 2011

Høst

Her fyker dagene avgårde, er jammen travelt å være i 100% stilling igjen.. Kjenner energinivået er ganske så lavt når jeg kommer fra jobb og har hentet lillegullet i barnehagen om dagene. Hjelper vel kanskje heller ikke å ha en som krever sitt i magen også.

Men er vel bare å bli forberedt, for dagene blir vel ikke mindre travel når babyen kommer heller =)

Ellers er det jammen ikke lenge igjen til JUL. Jeg er begynt å få julestemning, det får jeg jo alltid når vi nærmer oss oktober, og sånn at den er helt borte til vi kommer til Desember. Så bruker jeg hele desember på å få julestemning igjen, men hjelper ikke så mye som oftest..
Fredrik bare advarer meg: "Du kan bare prøve deg å begynne å pynte nå" (Han vet hva jeg er troenes til) He he..

Jeg får vel vente noen måneder med å begynne å pynte, men kan jo innhente innspirasjon enn så lenge. Høsten er så fin, og spesielt i år synes jeg. Så best å nyte den før vinteren kommer.  Synes det er så koselig med regn på ruten, lys i alle lyktene og fyr på peisen. Mørkt ute og et varmt pledd på sofaen.

Men jammen er det er merkelig høst også.. Tankene går ofte til de vi har mistet de siste årene. Vi snakker ofte om de vi så inderlig skulle ønske var her oss hos fremdeles, men som desverre har måtte gi slipp. Trist og ubegripelig. Vi har heldigvis minner og bilder, som vi tar fram og ser på. Ofte.




"Når vi ser på himmelen, elsker vi tanken om, 
at de ser tilbake på oss.
Vi husker dem ofte - imorgen - om natten, når vi ser på stjernene
 en dato... en sang... et sted... en lukt... 
Et minne til dem som forlot oss.
Alltid elsket,  dypt savnet!
Har du noen som holder øye med deg?
Jeg har noen jeg savner VELDIG!"
(Synes det var så nydelig skrevet at jeg måtte kopiere det hit)

1 kommentar: