søndag 17. juli 2011

Da var helgen over for denne gang..

Vi har hatt litt fint vær her på Vestlandet siste uken, og igår inviterte vi noen venner på lunsj på terassen vår. Vi har til nå kun brukt den 2 ganger i år, og har nå bestemt oss for å bygge det mye omtalte overbygget. Vi skal sette oss ned å lage tegninger idag, sender ut nabovarsel og enkel byggemelding, for så å komme igang. Snart er det ferie, så kanskje vi får kommet igang før den setter inn=)

Fredags kvelden var vi på middgasbesøk hos mine svigerforeldre, deilige grillspyd og indrefile av svin med masse utrolig godt tilbehør=) Jordbær og is spiste vi ute i hagestuen de laget for noen år siden. Og det var det som gjorde at jeg fikk min mann til å være med å bygge overbygget på terrassen nå så fort det lar seg gjøre.  Han innså rett og slett hvor koselig det var å kunne sitte ute om kvelden, med lykter og lanterner tent rundt oss..

Ellers har det ikke skjedd så mye nytt, huset er shinet og jeg er litt redusert idag. Kløe i halsen og litt verking her og der, så nå er det sofaen resten av kvelden.

Stolen til Jonathan er blitt ny forresten. Her ser ut før og etter bilder av stolen han ser barne tv i.
 Ellers tenkte vi at overbygget skulle likne dette, men med to heldekkende vegger og tak som er litt høyere på ene siden og skrår nedover.. Deretter skal vi lage innebygde benker, også setter vi spisebordet vår inn under der med stolene til. Jeg gleder meg allerede til å henge ting opp på veggene og pynte=) Er det noen som har noen tips til oss som er litt grønne når det gjelder snekring så kom med de=)
 Håper dere alle har hatt en strålende helg!

1 kommentar:

  1. Været har ært helt herlig de siste dagene. Så fin stolen ble, hvor er stoffet ifra?? Vet du om det er i rosa og?? Deilig med overbygg på altanen, jeg skal ha et også men tror ikke det kommer før neste år. Gleder meg til å se resultatet. Klem Henriette

    SvarSlett