onsdag 8. juni 2011

Hjem til høsten?

Lørdag forrige uke kom vi tilbake fra noen deilige feriedager i Cannes. Vi dro sammen med et vennepar og de to skjønningene være. Victoria og Jonathan storkoste seg sammen, og så virkelig ut til å trives i hverandres selskap. Været kan vi desverre ikke skryte av. Varmt var det, men solen  glimret med sitt fravær og vi fikk kun knappe 2 dager på stranden ila den uken vi var der nede. Men vi har kost oss med godt selskap og god mat! Lørdagen når vi kom hjem, var det sommervær i Bergen, men som raskt skulle overskygges av et ordentlig høstvær.. Men men, lørdag kveld  hadde vi middagsbesøk med reisefølge, samt et annet vennepar. Kjempekoselig og vi holdt det gående til klokken 03.00 før vi stupte i seng etter en lang dag.

Ellers har denne uken begynt med en del sykdom i familien, og vi måtte derfor være hjemme fra jobb, med en liten gutt med feber. Heldigvis forsvant den feberen like raskt som den kom ila dagen idag og Jonathan har stort sett vært i storform etter sin vante "nap" på formiddagen.
Mens han tok seg en lur, snek jeg meg en runde blandt alle de fine bloggene som er rundt omkring og jeg fikk masse inspirasjon til å begynne på nye prosjekter her i huset. Europallene som ble samlet inn for noen måneder tilbake, er grunnet, imorgen blir de malt hvit etter at besøket er gått. Og fredag skal de skrues sammen og klargjøres før neste besøk ankommer om kvelden..
Hektisk dager, men jammen er det kjekt med gode venner på besøk! Til helgen er det 40 års dag og dagstur med kusiner og fetre, tanter og onkler. Gleder oss!

Neste prosjekt ut, er overbygg til terassen vår. Men det innebærer endel mer arbeid enn jeg klarer alene, så her må vi ta det stegvis..

Ellers er jeg begynt innsamlingen av forskjellige rammer, som skal males hvite og fylles med maritime bilder som ligger klar, allerede fremkalt. Jeg tenkte å lage en liten bildevegg i stuen, så ikke alle veggene er så tomme og upersonlig. Den maritime stilen er uteblitt litt her hjemme, men nå kjenner jeg at jeg må ha noen maritime detaljer her hjemme også, så begynner i det små=)

Som dere forstår er det mye planer denne våren/sommeren, så får vi se hvor langt vi kommer=)

Kommer tilbake med bilder av det nye pallestuebordet når det har tatt litt mer form enn det er nå..

See you!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar