søndag 20. november 2011

En uke igjen...

Hei Hei, desember nærmer seg med stormskritt og jeg GLEDER meg til å pynte huset til jul=)

Jeg har satt neste søndag som dato, og fått godkjenning hos min mann.. Et lite setback er at vi må skifte peisen før jul. Jeg satt en kveld og lurte på om hva den store skuffen under peisen vår var. Jeg åpnet og fant den gamle tanken til parafinovnen som har vært her tidligere.. Når vi dro ut denne var det et stort hulrom bak og jeg hentet lommelykten.. Skulle jeg aldri ha gjort.. Bak fant vi spor av våre ubudne gjester, som vi hadde besøk av, da vi overtok huset ifjor. Ingenting tyder på at dette er kommet nylig, for det luktet ikke.. Men når du finner rottebasj og skall fra valnøtter så skjønner du at det en gang har vært noe/noen der.. Vi må derfor fjerne den gamle peisen, støpe igjen så ingen ubudne gjester kan komme inn igjen til vinteren, og sette inn ny innsats. Det er ikke nødvendig å sette tilbake den gamle peisen da, satser på at en ny innsats vil gi bedre varme i huset til vinteren vi står ovenfor..

I uken så var, tok jeg derfor en kjapp tur rundt for å se på forskjellige innsatser og vi har nå bestemt oss for denne.

Nå håper jeg vi kan bestille ny innsats imorgen, rive ut den gamle og få alt på plass innen kort tid=)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar