onsdag 28. mars 2012

Deilig med knekkebrød..

Hei Hei!
 En litt bedre dag idag kjenner jeg, til tross for at været er betydelig værre her i Bergen. Våknet til grå himmel og regn, men med noen solglimt innimellom!  Idag sov jeg litt lenger, dusjet og snakket litt med venner i telefonen, før jeg tok fatt på dagens oppgaver.

Hadde planer om å vaske kjøleskapet og kjøkkenet, men utsetter det til senere eller imorgen. Smelte heller  i sammen 2 brett med hjemmelagde, sunne knekkebrød og ryddet litt.. Så ble Jonathan hentet i barnehagen før middag stod for tur.

Imorgen er det lunsj med gode venner, kjenner det skal bli herlig å komme seg ut og bli litt bortskjemt! Ellers er det idag og imorgen 30% på XXL og Living, dersom man betaler med Mastercard/Eurocard har jeg fått for øre, så Fredrik skal kjøpe seg sykkel til sykkelrittet Bergen-Voss i juni, og kanskje jeg må innom Living og se om de har noe gøy! Kan fort bli dyrt, så sikkert bedt å holde seg hjemme =)

Her er oppskriften på dagens knekkiser ihvertfall:

4 dl havregryn
4 dl Grovt sammalt rugmel
1 dl solsikkehjerner
1 dl linfrø
1 dl gresskarkjerner
1 dl sesamfrø
1/2 ts salt
1 ss honning
7 dl vann.

Bland alt og fordel på 2-3 langpanne stekebrett. Skjær opp i deler med et pizzahjul og evt strø litt sesamfrø over. Forvarm ovnen på 150 grader og stek hvert brett i 40 min på 150 grader. Deretter 10 min. med åpen dør, så tilslutt 10 min. med lukket dør. Avkjøles på rist.


Lykke til!
(Oppskriften er hentet fra denne fine bloggen)

2 kommentarer:

  1. Heisann :) Jeg jobber med et magasin på skolen og lurte på om jeg kunne bruke det bilde av de knekkebrødene i bladet mitt? :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg kommer til å skrive copyright til siden din altså :D

      Slett