søndag 11. mars 2012

Ny sofa?

Hei hei,

det er vår i luften, permisjontiden nærmer seg med stormskritt og energien er på vei tilbake. 

Jeg elsker interiør, forandring, oppussing, og ommøblering. Men et problem har jeg,. Jeg har en stor trang for å bytte sofa med korte mellomrom. Og med korte mellomrom mener jeg 1-2 år, noe som i sofaverden er ALTFOR kort perspektiv. Normale mennesker har sin sofa i mange, mange år før de bytter den ut. Jeg har tydeligvis en skade på det "genet". Jeg klarer ikke å falle til ro med den sofaen vi kjøper, og må bytte den ut med jevne mellomrom. Det er virkelig en altfor dyr hobby, så snart må jeg gjøre noe inngrep så valget etterhvert blir litt mer langvarig.

Men nå har vi hatt disse sofaene i snart 2 år, og da begynner behovet for utskiftning å melde seg.. Skal vi skifte? Skal vi bytte til en hjørnesofa med sjeselong?  Og i det havet av sofaer som finnes, hvilke modell skal vi velge, hvilke farge, hvor skal vi kjøpe den?

Akkurat idag og siste uken, har valget falt på Bohus sin Maine i lys beige stoff. Men vi har litt lyst på sofa i grått, men det gjør at vi må male hele stuen ettersom den har vegger malt i Jotuns Sjøsand. 

Egentlig burde vi la være.. egentlig ville jeg helst hatt overbygg på terassen til våren, men om vi får solgt vår relativt nye sofa til en ok pris og ikke måtte ut med noe mer når vi bytter til ny sofa, så kan det jo hende at vi kan gjøre begge deler?

I November har vi snakket om å reise til Thailand med et vennepar. Muligens utgår dette i år, og med mindre vi drar på en lang ferie til USA, kan det hende min snille mann lar meg få nytt overbygg ute ila våren.

Time will show!



 Sånn ser det ut hos oss nå, foruten at peisen er byttet ut og bordet litt oppgradert..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar